Vaikka tuottavuus tunnistetaan
keskeiseksi menestystekijäksi liiketoiminnassa, ei sen mittaamiseen ole
syntynyt yleisesti hyväksyttyä menetelmää. Päinvastoin alalla vallitsee
käsitteiden sekaannus, kun samoista käsitteistä käytetään eri termejä ja
samoilla termeillä tarkoitetaan eri käsitteitä. Tässä kirjassa alan ongelma
ratkaistaan kolmivaiheisena. Ensinnäkin tuottavuuden erilaiset mittausmenetelmät
kuvataan yksiselitteisin termein ja käsittein. Toiseksi eri
mittausmenetelmien vertailu suoritetaan systemaattisesti ja havainnollisesti
niin, että samanlaiset ja erilaiset ominaisuudet voidaan ymmärtää.
Kolmanneksi annetaan hyvin perustellut suositukset tuottavuuden mittaamiseen
liiketoiminnassa. Lopputuloksena on kattavin ja havainnollisin tuottavuuden
mittausmenetelmien kuvaus. Kirja yritystalouden tuottavuusmallien typologian
ja on sellaisena alansa perusteos.
.
Painettu kirja hintaan 39 € plus toimitus 7 € osoitteesta
mido(at)mido.fi
Alkusivulle
|